Käyttötukipalvelu ja Microsoft 365

Jätä koneiden ja lisenssien kanssa tappelu meille, ja varmista tietotyöläistesi sujuva arki.

Yleiskatsaus

Miksi käyttötukipalvelu?

Tiesitkö, että yrityksessänne saattaa olla IT:n piilotukihenkilö?

Työntekijät usein pelkäävät kasvavia IT-tukikuluja tai vaikeita prosesseja ja kysyvät mieluummin kollegalta kuin soittavat tukeen.

Rajattomalla, kiinteähintaisella ja helppokäyttöisellä IT-tuella varmistat, että työntekijöilläsi on matala kynnys pyytää apua. Käyttötukipalvelua tarvitaan tietotyöläisen arjen sujuvuuden ja tietoturvan takaamiseksi.

Palvelun avulla saat mielenrauhaa siitä, että työntekijöidesi työaika kuluu olennaiseen, eikä laitteiden ja ohjelmistojen kanssa tappeluun. Samalla autamme hauskemman arjen kanssa – meille on ilo soittaa.

Ota yhteyttä - CTA-osion lomake (Pienempi)

Lähettämällä viestin hyväksyt rekisteriselosteen.

Hyödyt

Modernin IT-tuen toimintamalli

Tämän päivän tietotyöläiselle ei riitä perinteinen IT-tuki. Hybridityön aikakaudella tarvitaan laaja-alaista käyttötukipalvelua, jossa yhdistyvät muun muassa käytöntuki, tietoturva, laitehallinta, lisenssit ja vaikkapa pilvidatan varmuuskopiointi. Tämä kaikki siitä syystä, että tämän päivän työelämästä on tullut entistä nopeatempoisempaa, tietointensiivisempää sekä paikkariippumatonta. Vapautat käyttötukipalvelun avulla omaa aikaasi työhösi ja liiketoiminnan kehittämiseen, koska palvelussa on otettu huomioon kaikki tyypilliset yrityksiä mietityttävät osa-alueet. Näin säästyt monilta yksittäisiltä ja irrallisilta pienhankinnoilta, etkä joudu käyttämään aikaa yksittäisiin tarjouspyyntöihin. Toimiva käyttötuki on monen asian summa.
Tukipyynnöistänne yli 90 % ratkeaa ensimmäisen yhteydenoton aikana
Service Deskimme olemassaolon perusteena on tehdä päivästäsi parempi. Voit luottaa siihen, että työntekijöistänne välitetään ja he saavat apua sekunneissa. Suuri osa tukipyynnöistä ratkeaakin jo ensimmäisen yhteydenoton aikana.
Soittoosi vastataan alle 30 sekunnissa
Sano hyvästit toimimattomille laitteille ja kaatuville Exceleille – saat avun kaikkiin tietoteknisiin ongelmatilanteisiisi alle 30 sekunnissa.
Tietoturvaa siellä missä sinäkin
Varmistu, että työntekijöidenne laitteisiin on näkyvyys ja ne ovat suojattuja ja turvallisia. Saat turvaa niihin tietoturvapoikkeamiin, joita juuri teidän ympäristössänne saattaa ilmaantua.
Jätä lisenssit ja yksittäiset pienhankinnat meidän päänvaivaksemme
Jätä Microsoftin kiihtyvän tuotekehityksen seuranta ja lisenssivalinta meidän päänvaivaksemme. Meidän tehtävänämme on varmistaa, että työntekijöillänne on tarvittavat tuottavuussovellukset (esimerkiksi Word, Excel, Outlook, Teams).

Näin se toimii

Palvelu saatavilla kolmella tasolla

Käyttötukipalvelu alkaa oikean käyttötukipalvelupaketin valinnalla. Palvelu on saatavissa kolmella eri tasolla: Kulta, Platina ja Timantti. Palvelun laajuus riippuu valitusta tasosta. Valitusta tasosta riippumatta työntekijöillänne on yksi kontaktipiste, johon he voivat tehdä tuki- ja palvelupyyntöjä puhelimitse ja sähköpostilla. Kaikki pyynnöt vastaanottaa ja käsittelee Otaverkon Service Desk. Tuki- ja palvelupyynnöt kirjataan Otaverkon sähköiseen tikettijärjestelmään.

Kaikki tarvittava työntekijöidenne sujuvaan arkeen (Käyttötukipalvelu Kulta)

Kuormittavatko sinua sisäiset IT-tukipyynnöt? Käyttötukipalvelu Kulta on suunniteltu täyttämään yritysten perustarpeet aina nopeasta IT-tuesta virustorjuntaan, ylläpidettyyn laiterekisteriin ja Microsoft 365 -lisensseihin.

Näytä tarkka sisältö
Etätuki
Etätuki tarkoittaa tilanteita, jossa loppukäyttäjiä opastetaan tietoteknisissä ongelmatilanteissa. Tarvittaessa loppukäyttäjän työasemalle muodostetaan yhteys etäyhteysohjelman avulla. Käyttötukimallimme on kiinteähintainen, joten työntekijänne voivat olla meihin yhteydessä rajattomasti ja matalalla
Päätelaitesuojaus
Palvelu pitää sisällään yritystason päätelaitesuojauksen. Palveluun kuuluvat automatisoidut haittaohjelmatarkastukset sekä haittaohjelmien poistot.
Laiterekisteri ja laitehallinta
Laiterekisteri antaa näkyvyyden yrityksenne laitteisiin, kuten laitteiden elinkaareen ja tietoturvaan. Laiterekisteri edellyttää Microsoft Intunen käyttöä. Laiterekisteriä voidaan laajentaa laitehallinnaksi.
Microsoft 365-lisenssit
Suosituslisenssimme tavanomaiseen pk-yrityskäyttöön on Microsoft 365 Business Premium, joka soveltuu useimpien yritysten tarpeisiin erinomaisesti. Lisenssi pitää sisällään niin suosituimmat tuottavuussovellukset kuin aimo annoksen tietoturvaakin. Voit kuitenkin valita lisenssityypin täysin vapaasti. Me autamme sinua oikean lisenssityypin valinnassa.
Lähituki
Lähituki tarkoittaa tilannetta, jossa Otaverkon asiantuntija työskentelee asiakkaan toimitiloissa. Lähituessa voidaan ratkaista muun muassa ne ongelmat, joiden ratkaisu ei onnistu etäyhteydellä. Kiinteähintainen käyttötukipalvelumme ei sisällä vakiona lähitukikäyntejä, vaan lähitukikäynnit ja käytännöt sovitaan aina tapauskohtaisesti.
Microsoft 365 -käyttäjien ja lisenssien hallinta
Microsoft 365 -käyttäjien ja lisenssien hallinta pitää sisällään käyttäjätunnusten luomisen, muutosten tekemisen ja tunnusten poistamisen, sekä lisenssien hallinnan ja käyttöoikeusmuutokset silloin kun työ kohdistuu palvelun piirissä olevaan tiliin.
Piilota tarkka sisältö

M365-lisensseistä kaikki irti

Koetko, ettet saa M365-palveluista täyttä tehoa irti? 
Kalliit lisenssit ja parhaatkaan teknologiat eivät takaa parasta tuottavuutta ja tietoturvaa, vaan teknologioita on osattava hyödyntää. Oli kyseessä vaikkapa Sharepointin järkevä käyttö, keskitetty laitehallinta, salattu sähköposti tai tietojen luokittelu, niin ominaisuuksien hyödyntäminen edellyttää aikaa ja osaamista.

Näytä tarkka sisältö
Jatkuva kehittäminen
Me näemme M365-palveluiden kehittämisen jatkuvana prosessina. Jatkuvan kehittämisen mallissa sinulle voidaan nimetä esimerkiksi oma pilvipalveluihin erikoistunut yhteyshenkilö vastamaan 365-ympäristön kehityksestä. Näkemyksemme mukaan tuottavuus- ja tietoturvaominaisuuksien käyttöönotossa korostuu etenkin se, että loppukäyttäjät ehtivät varmasti sisäistämään uudet käytännöt ja toimintatavat. Tähän tarpeeseen järjestämme myös erilaisia loppukäyttäjäkoulutuksia.
Esimerkkejä ominaisuuksien käyttöönotoista
Suosituimpia ominaisuuksien käyttöönottoja ovat vahvan tunnistautumisen, kirjautumispolitiikat, salatun sähköpostin sekä keskitetyn laitehallinnan käyttöönotot. Lisäksi toteutamme erilaisia pilvimigraatioita, esimerkiksi datan siirtämistä paikallisilta verkkolevyiltä Microsoftin pilveen.
Tyypillisen projektin kulku
Tyypillinen projekti tai käyttöönotto alkaa aina yhteisellä aloituspalaverilla, jossa käydään läpi tarkemmin haluttu tuotos sekä siihen liittyvät konfiguraatiot ja sovitaan aikatautulus etenemiselle. Aloituspalaverin jälkeen toteutamme sovitun työn yhdessä sovittujen speksien mukaisesti, tyypillisesti 1–3 viikon sisällä. Lopuksi vielä testaamme ja varmistamme sen, että tuotos vastaa sovittua.
Piilota tarkka sisältö

Datan taltiointia, näkyvyyttä ja sovelluspäivityksiä (Käyttötukipalvelu Platina)

Käyttötukipalvelu Platina laajentaa aiemmin esiteltyä Kulta-tasoa. Palveluun on lisätty Microsoft 365:n varmuuskopiointi, sovelluspäivitykset ja kuukausittainen tikettiraportti. Palvelu sopii etenkin yrityksille, joilla liiketoimintakriittinen data pyörii M365- sovellusten ympärillä.

Näytä tarkka sisältö
Microsoft 365 -varmuuskopiointi
Microsoft ei esimerkiksi vastaa M365:n tiedostojen varmuuskopioinnista, vaan yrityksellä on aina vastuu omista tiedoistaan. Datan varmuuskopiointia onkin syytä harkita, mikäli pilven reunalla makaa liiketoimintakriittistä dataa ja jonka menettäminen olisi vahingollista. Yleisimmät syyt varmuuskopioiden palautusten tarpeelle ovat inhimilliset erehdykset, Microsoftin omat lyhyet retentioajat, sisäset ja ulkoiset tietoturvauhkat sekä mahdolliset lakisääteiset tarpeet säilyttää dataa vuosia eteenpäin. Käyttötukipalvelu Platinan varmuuskopioinnin piiriin sisältyvät niin sähköpostit, OneDrive, Sharepoint kuin Teamskin. Varmuuskopiot säilötään Otaverkon omiin konesaleihin ja ne ovat palautettavissa aina 7 vuoteen asti.
Sovelluspäivitykset
Palveluun sisältyvät sovelluspäivitykset puolestaan pitävät sisällään muun muassa suosituimmat selaimet (Google Chrome, Mozilla), Adoben, Citrixin, KeePassin ja Zoomin. Sovelluspäivitykset ovat tärkeitä, koska vanhat versiot voivat pitää sisällään kriittisiä haavoittuvuuksia, joita altistavat tietomurroille. Palvelun piirin voidaan liittää erillisveloituksella muitakin sovelluksia. Palvelu edellyttää sitä, että laitteet on liitetty Microsoft Intune -laitehallinnan piiriin.
Kuukausittainen tikettiraportti
Kuukausittaisella tikettiraportilla voit varmistua palvelun tuottavan sen, mitä olet ostanut. Raportti auttaa löytämään poikkeamia, koulutustarpeita ja kehityskohteita. Raportilla saat näkyvyyden seuraaviin asioihin:

▪ Tikettimäärä, tikettityypit ja tiketin luojat
▪ Vasteaika ja sen seuraaminen
▪ Ratkaisuaika ja sen seuraaminen
Piilota tarkka sisältö

Kehittyneiden tietoturvauhkien havaitseminen ja torjunta (Käyttötukipalvelu Timantti)

Käyttötukipalvelu Timantti laajentaa aiemmin esiteltyä Platina-tasoa. Palvelun mukana saat koneoppimiseen perustuvaa lisätietoturvaa, jolla varmistetaan se, että ympäristösi tietoturvauhkat tulee havaittua ja korjattua ajoissa.

Näytä tarkka sisältö
Otaverkko keskitetty tietoturvakeskus
Tämän päivän tietoturvauhat ja lisääntynyt etätyö asettaa yrityksille ja käyttäjille täysin uudenlaiset vaatimukset. Perinteinen virustorjunta ei tänä päivänä riitä vastaamaan kaikkein kehittyneimpiin uhkiin. Perinteisen virustorjunnan analysoidessa yksittäisiä tapahtumia, analysoidaan Otaverkon keskitetyssä tietoturvakeskuksessa laajamittaisempia tapahtumaketjuja. Suurin hyöty palvelusta on varmasti näkyvyyden ja tietoisuuden lisääminen omaan ympäristöönne kohdistuvien uhkien osalta.
Koneoppiminen ja Big Data
Palvelu perustuu koneoppimiseen ja Big Data -analytiikkaan ja sisältää EDR-teknologian työasemakohtaisen lisensoinnin. Otaverkon Service Deskin asiantuntijat reagoivat järjestelmän tuottamiin hälytyksiin, tutkivat hälytyksen aiheuttajan ja toteuttavat tarvittavat toimenpiteet uhkan poistamiseksi. Palvelu sisältää asiantuntijatyön lisäksi automaattista valvontaa, jonka avulla epäilyttävästi käyttäytyvä päätelaite suljetaan automaattisesti pois verkosta, kunnes asiantuntija on varmistanut tilanteen.
Epäilyttävän toiminnan havaitseminen
Epäilyttäväksi käyttäytymiseksi järjestelmä tulkitsee esimerkiksi päätelaitteella tapahtuvan toiminnan, joka ei vastaa laitteella aiemmin tehtyjä toimintoja, tai erilaiset tietoturvan kannalta arveluttavat skriptit, joita laitteella ajetaan. Palvelu oppii ympäristöä ja laitteiden toimintaa ympäristössä ja etenkin palvelun alussa tulevat väärät hälytykset vähenevät aikaa myöten.
Torjuttavia uhkia
Tyypillinen haittaohjelma voi olla esimerkiksi:

• Virus, jonka tarkoituksena on tuhota tiedostoja tietokoneelta tai järjestelmästä.
• Keylogger, joka tallentaa käyttäjän näppäinpainalluksia ja saa tätä kautta tietää kaiken mitä käyttäjä kirjoittaa.
• Kiristyshaittaohjelma (ransomware), joka estää tiedostojen käytön salaamalla ne, ja kiristää rahaa salauksen avaamisesta.
• Takaovi, joka sallii vieraan etähallinnan laitteelle, ohittaen normaalit tietoturvapolitiikat.
• Vakoiluohjelma, joka kerää tietoa tietokoneen ja internetin käytöstä ja lähettää ne eteenpäin.
Piilota tarkka sisältö

Työasemahankinnat ja asennukset ”avaimet käteen”

Käyttötukiasiakkaana saat mahdollisuuden hankkia työasemat kätevästi Otaverkon omasta verkkokaupasta sopuhintaan. Työasemahankintojen lisäksi autamme koneasennuksissa avaimet käteen periaatteella. Tutustu Otaverkon verkkokauppaan tästä.

Näytä tarkka sisältö
Tilaaminen
Työasemien ja oheislaitteiden tilaaminen on verkkokaupastamme helppoa. Tarvitset vain käyttäjätunnuksen, jonka jälkeen pääset tilaamaan. Tarkemmat ohjeet löytyvät verkkokaupan etusivulta.
Koneasennukset
Toteutamme uusien työasemien asennukset avaimet käteen periaatteella. Voimme tehdä asennukset niin manuaalisesti kuin automatisoidustikin, esimerkiksi Windows Autopilottia hyödyntäen. Asennuskäytännöt sovitaan aina tapauskohtaisesti. Asennusten lisäksi tuotamme laitteiden elinkaarenhallintaa palveluna.
Piilota tarkka sisältö

Hinnoittelu

Esimerkkejä hinnoittelusta

Alla esimerkkihintoja tarjoamistamme paketeista. Kokonaishinta määräytyy valitun palvelupaketin ja palvelutason mukaan. Palvelutasovaihtoehtomme ovat 1.) Standard: arkisin klo 8-16 (4 h vasteaika) ja 2.) Premium: arkisin klo 7-17 (2 h vasteaika).

Microsoft 365 Business Premium-lisenssit
Ei Microsoft 365-lisenssejä

Kulta

Alkaen
42.10
/kk
/käyttäjä
  • Rajaton loppukäyttäjätuki (etätuki)
  • Laiterekisteri
  • Laitteiden vianselvitykset
  • Haittaohjelmatarkastukset (sis. WithSecuren Endpoint Protection-lisenssit / Microsoft Defender)
  • Microsoft 365 -käyttäjien ja lisenssien hallinta
  • Käyttöjärjestelmäpäivitykset

Platina

Alkaen
47.10
/kk
/käyttäjä
Kaikki Kulta-tason ominaisuudet ja lisäksi:
  • M365 -varmuuskopiointi ja -palautukset
  • Sovelluspäivitykset (perussovellukset) ja käyttöjärjestelmäasennusten ylläpito
  • Kuukausittainen tikettiraportti (tikettimäärä, -tyyppi ja lista tiketeistä sisältäen tiedon tikettien luojista sekä niiden vaste- ja ratkaisuajoista)

Timantti

Alkaen
60.50
/kk
/käyttäjä
Kaikki Platina-tason ominaisuudet ja lisäksi:
  • Keskitetty tietoturvakeskus
  • Verkon tietoturvan tilan reaaliaikainen seuranta
  • Koneoppimiseen ja Big Data -analytiikkaan pohjautuva poikkeamien havainnointi
  • Välitön reagointi poikkeamiin automaation avulla
  • Poikkeamien analysointi asiantuntijatyönä

FAQ

Usein kysyttyä - Käyttötukipalvelu ja Microsoft 365

Millaisia ovat tyypilliset tukipyynnöt?
Tyypillisimmillään tukipyynnöt ovat erilaisia työasemien käyttöön tai käyttäjätunnuksiin liittyviä pyyntöjä. Kyse voi olla uusien työntekijöiden aloittamiseen tai lopettamiseen liittyvistä käyttäjätunnusten luomisesta tai sulkemisesta tai erilaisista lisenssimuutoksista käyttäjien tarpeiden muuttuessa. Sen lisäksi teemme paljon vianselvitystä, annamme yleistä käytön tukea ja opastamme tietotekniikan käytössä. Lomakausien jälkeen nousevat unohtuneiden salasanojen resetointipyynnöt selvästi listan kärkeen, mikä kertonee pikemminkin onnistuneesta lomasta kuin muusta! Tukipyyntöjä eivät ole esimerkiksi ns. kolmansien osapuolten sovellusten (sovellukset, jotka eivät tule Otaverkon kautta) käytönopastus tai asiakkaan vastuulla oleviin laitteisiin liittyvät työpyynnöt.
Miten käyttöönotto tapahtuu ja kauanko se kestää?
Käyttöönotto voidaan tehdä niin etänä kuin paikanpäälläkin. Toteutustapa ja käyttäjien määrä vaikuttavat käyttöönoton kestoon. Isoonkin ympäristöön käyttöönotto on toteutettavissa viikossa.
Mikä paketeista olisi meille paras?
Tämä riippuu siitä, kuinka paljon työntekijöitä ja laitteita tulee tuen piiriin, kuinka paljon lisäarvoa tuotatte omille asiakkaillenne työntekijää kohden, kuinka kriittistä tietoturva on toiminnallenne ja mihin vuorokauden aikaan teillä työtä tehdään. Ole yhteydessä, niin autamme valitsemaan teille optimaalisen paketin.
Paljonko IT-tukea voi käyttää annetun kk-hinnan puitteissa?
Rajattomasti. Tällä tarkoitamme sitä, että käyttäjien on suotavaa mieluummin olla yhteydessä kuin olla olematta. Jos huomaamme tietyntyyppisten tukipyyntöjen määrän suureksi, voimme auttaa kehittämään prosesseja, työtapoja tai työkaluja. Meillä on myös hyviä kokemuksia siitä, että käyttäjiä kouluttamalla on mahdollista parantaa tuottavuutta ja pienentää tarvetta olla yhteydessä tukeen, mikä lisää tehokkuuttanne. Tarvittaessa raportoimme määristä ja käymme kanssanne avointa keskustelua. Jos työpyyntöjen määrä poikkeaa selvästi keskimääräisestä, voimme yhdessä selvittää syyn ja etsiä ratkaisuja tuottavuuden parantamiseen. Edellä kuvatut hyödyt eivät ole mahdollisia, jos rajoitamme tai alamme veloittaa yhteydenotoista. Mallillamme molemmat osapuolet voittavat – asiakas tuottavuuden ja tehokkuuden kasvun kautta ja me pienentyvien yhteydenottomäärien.
Kuinka paljon dataa M365:n varmuuskopioinnissa tallennetaan?
Microsoft 365 -ympäristön varmuuskopiointi kattaa kunkin käyttäjän Outlookin, SharePointin, OneDriven ja Teamsin varmuuskopioinnin. Kuukausihinta sisältää varmuuskopioitavaa dataa 50 Gt käyttäjää kohti, minkä yli menevä datamäärä hinnoitellaan gigatavukohtaisesti. Palvelu sisältää myös varmistusten palautukset, jotka on mahdollista tehdä aina seitsemään vuoteen saakka. Varmuuskopiointi toteutetaan kerran vuorokaudessa ja data talletetaan Otaverkon omiin Suomessa sijaitseviin konesaleihin.

Kiinnostuitko palvelustamme?

Ota meihin yhteyttä!
Ota yhteyttä!