Asiakastarina IT:n kokonaisulkoistus, Tuokko

Yleiskatsaus

Otaverkon ja Tuokon yhteistyö on laajentunut vauhdilla

Tuokko on asiantuntijaorganisaatio, joka palvelee yritysasiakkaitaan taloushallinnon, tilintarkastuksen, verotuksen ja liiketoiminnan kehittämisen saroilla. Jo yli 50-vuotias Tuokko on kasvanut alansa suurimmaksi perheyritykseksi Suomessa. Sen pääkonttori Helsingissä ja aluetoimistot muissa kaupungeissa auttavat asiakkaita ympäri Suomen.

Otaverkon ja Tuokon yhteistyö starttasi IT-kartoituksesta, jonka Otaverkko teki Tuokolle pari vuotta sitten. Yhteistyötä jatkettiin ensin Tuokon oman IT:n tukemisella ja sparrailulla, kunnes vuonna 2021 Tuokko siirsi koko IT-infransa Otaverkon huostaan.

”Kaikkien IT-toimintojemme ulkoistaminen Otaverkolle tapahtui lopulta nopealla aikataululla, sillä se tuntui riskienhallinnan kannalta parhaalta vaihtoehdolta. Ripeä siirtymä vaati venymistä myös Otaverkolta, mutta he ottivat tilanteen haltuun tehokkaasti ja ratkaisivat ongelmamme”, Tuokon toimitusjohtaja Janne Elo kertoo.

Toimiala:
Tilintarkastus
Henkilöstömäärä:
n. 60

Näin se tehtiin

IT-ulkoistusta täydennetään edelleen pala palalta

Nyt Tuokon ja Otaverkon yhteistyö on vakiintunut hyvään tilanteeseen. Tuokon IT on kokonaan Otaverkon käsissä: Otaverkko huolehtii muun muassa käyttötuesta, palvelinylläpidosta, verkon ylläpidosta sekä muista asiantuntijatehtävistä ja IT-projekteista.

Uusia palasia on lisätty pakettiin jatkuvasti ja lisätään jatkossakin aina tarvittaessa. Otaverkon ja Tuokon yhteinen ohjausryhmä kokoontuu säännöllisin väliajoin pohtimaan seuraavia askelia. Ja kommunikaatio toimii!

”Yhdessä tekeminen rullaa hyvin. Toki kaikki yhteistyö vaatii aluksi yhteisen linjan etsimistä, mutta sen löytämisessä auttoi Otaverkon joustavuus, palvelualttius ja nopea reagointi. Otaverkko on sitoutunut ratkaisemaan ongelmia. Heidän työtavoissaan on yrittäjämäinen ote, mikä on juuri sitä, mitä me itsekin yrittäjinä tarvitsemme”, Elo kuvaa.

”Nyt olemme rakentaneet kokonaisuuden kuntoon. Seuraavan vuoden sisällä keskitymme mittaamaan tuloksia”, Elo kertoo.

Otaverkon kanssa kommunikointi on helppoa: meiltä löytyy samanlaista huumoria ja keskustelu liitää vauhdikkaasti. Päivän päätteeksi vaikeatkin IT-maailman asiat tuntuvat helpoilta ja selkeiltä.
Janne Elo
toimitusjohtaja
Tuokko

Tulokset

Otaverkon kanssa apua ei tarvitse odotella

Tuokko on tyytyväinen Otaverkon palvelualttiuteen, joustavuuteen ja asiakasrajapintaan.

”Otaverkon kanssa kommunikointi on helppoa: meiltä löytyy samanlaista huumoria ja keskustelu liitää vauhdikkaasti. Päivän päätteeksi vaikeatkin IT-maailman asiat tuntuvat helpoilta ja selkeiltä”, Elo kommentoi.

”Otaverkko palvelee meitä laadulla. Vastauksia ei tarvitse ikinä odotella, ja kaikki IT-ulkoistuksen palvelut toimivat hyvin. Heti ensimmäisestä päivästä alkaen toivoimme avuksemme luotettavaa kumppania, ja sen olemme todella saaneet.”

”Yhteistyömme jatkuu tulevaisuudessa samanlaisena – tai mahdollisesti vielä muutaman lisäpalvelun kera”, Elo tiivistää.

Lisää asiakastarinoita

Nainen vaaleassa toimistossa
Asiakastarina: IT:n kokonaisulkoistus, Tuokko

Hyvä kommunikaatio tekee hankalistakin IT-asioista mutkattomampia

Otaverkon kanssa kommunikointi on helppoa: meiltä löytyy samanlaista huumoria ja keskustelu liitää vauhdikkaasti. Päivän päätteeksi vaikeatkin IT-maailman asiat tuntuvat helpoilta ja selkeiltä.
Janne Elo
toimitusjohtaja
Tuokko
Nainen pysäköintihallissa puhelin kädessä
Asiakastarina: IT:n kokonaisulkoistus, Pasilan Pysäköinti

Toimiva IT on Pasilan Pysäköinnin liiketoiminnalle ensisijaisen tärkeää

Otaverkon otteessa erityisen positiivista on se, että he pyrkivät kuuntelemaan asiakasta ja sitä, mitä asiakas tarvitsee. He eivät tavoittele oman tuoton maksimointia vaan asiakkaan etua.
Rauno Kadenius
toimitusjohtaja
Pasilan Pysäköinti
Edistian Kilonkallion toimipiste
Asiakastarina: IT:n kokonaisulkoistus, Edistia

IT-ulkoistus vie Edistiaa oikeaan suuntaan

Vuorovaikutus Otaverkon kanssa on välitöntä. Otaverkko tuntee Edistian ja auttaa meitä kehittämään tietojärjestelmäympäristöämme juuri tarpeidemme mukaisesti. Yhteistyömme on hioutunut kuluneiden vuosien aikana erittäin toimivaksi paketiksi.
Kari Haukka
talouspäällikkö
Edistia
Kerrostalorakennus
Asiakastarina: Käyttötuki ja palvelinkapasiteetti, Espoon Asunnot Oy

IT-ulkoistuksen ansiosta Espoon Asuntojen oma IT-tiimi voi keskittyä liiketoiminnan kehittämiseen

Oma ICT-tiimimme on pystynyt keskittymään liiketoimintamme tarpeisiin ja arkkitehtuurin suunnitteluun, kun tuki ja ylläpito on voitu jättää suurelta osin Otaverkolle. Meillä on toimiva kumppanuus selkeillä vastuunjaoilla.
Merja Ritamo
Talousjohtaja
Espoon Asunnot Oy
Korkea rakennus, jonka yläosassa teksti Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Asiakastarina: OpenShift-ympäristö, Haaga-Helia

OpenShift-ympäristö kehittää Haaga-Helian ohjelmoinnin opiskelijoita kohti työelämää

Otaverkkolaiset ovat olleet aktiivisia, asiantuntevia ja aina tilanteen tasalla. Nyt jälkikäteen pohtiessakaan ei tule mieleen mitään, mitä olisimme tehneet toisin.
Teemu Havulinna
Lehtori
Haaga-Helia
Käsi, jossa on kynä, piirtää Omnian logoa ilmaan
Asiakastarina: Perustietotekniikasta strategiseen kehittämiseen, Omnia

Strateginen IT-kumppanuus toimii – ”Kaikki Otaverkossa henkii sitä, että he ajattelevat asiakkaan parasta”

Otaverkko ymmärtää bisnestämme ja ehdottaa aktiivisesti parannustoimenpiteitä. Koen, että tarpeemme tulevat kuulluiksi ja että voin luottaa Otaverkkoon, sillä he pitävät sopimuksista kiinni. Kaikki Otaverkossa henkii sitä, että he ajattelevat asiakkaan parasta.
Tuukka Soini
Kehittämisjohtaja
Omnia