Yleiskatsaus
Otaverkon ja Tuokon yhteistyö on laajentunut vauhdilla
Tuokko on asiantuntijaorganisaatio, joka palvelee yritysasiakkaitaan taloushallinnon, tilintarkastuksen, verotuksen ja liiketoiminnan kehittämisen saroilla. Jo yli 50-vuotias Tuokko on kasvanut alansa suurimmaksi perheyritykseksi Suomessa. Sen pääkonttori Helsingissä ja aluetoimistot muissa kaupungeissa auttavat asiakkaita ympäri Suomen.
Otaverkon ja Tuokon yhteistyö starttasi IT-kartoituksesta, jonka Otaverkko teki Tuokolle pari vuotta sitten. Yhteistyötä jatkettiin ensin Tuokon oman IT:n tukemisella ja sparrailulla, kunnes vuonna 2021 Tuokko siirsi koko IT-infransa Otaverkon huostaan.
”Kaikkien IT-toimintojemme ulkoistaminen Otaverkolle tapahtui lopulta nopealla aikataululla, sillä se tuntui riskienhallinnan kannalta parhaalta vaihtoehdolta. Ripeä siirtymä vaati venymistä myös Otaverkolta, mutta he ottivat tilanteen haltuun tehokkaasti ja ratkaisivat ongelmamme”, Tuokon toimitusjohtaja Janne Elo kertoo.
Näin se tehtiin
IT-ulkoistusta täydennetään edelleen pala palalta
Nyt Tuokon ja Otaverkon yhteistyö on vakiintunut hyvään tilanteeseen. Tuokon IT on kokonaan Otaverkon käsissä: Otaverkko huolehtii muun muassa käyttötuesta, palvelinylläpidosta, verkon ylläpidosta sekä muista asiantuntijatehtävistä ja IT-projekteista.
Uusia palasia on lisätty pakettiin jatkuvasti ja lisätään jatkossakin aina tarvittaessa. Otaverkon ja Tuokon yhteinen ohjausryhmä kokoontuu säännöllisin väliajoin pohtimaan seuraavia askelia. Ja kommunikaatio toimii!
”Yhdessä tekeminen rullaa hyvin. Toki kaikki yhteistyö vaatii aluksi yhteisen linjan etsimistä, mutta sen löytämisessä auttoi Otaverkon joustavuus, palvelualttius ja nopea reagointi. Otaverkko on sitoutunut ratkaisemaan ongelmia. Heidän työtavoissaan on yrittäjämäinen ote, mikä on juuri sitä, mitä me itsekin yrittäjinä tarvitsemme”, Elo kuvaa.
”Nyt olemme rakentaneet kokonaisuuden kuntoon. Seuraavan vuoden sisällä keskitymme mittaamaan tuloksia”, Elo kertoo.
Tulokset
Otaverkon kanssa apua ei tarvitse odotella
Tuokko on tyytyväinen Otaverkon palvelualttiuteen, joustavuuteen ja asiakasrajapintaan.
”Otaverkon kanssa kommunikointi on helppoa: meiltä löytyy samanlaista huumoria ja keskustelu liitää vauhdikkaasti. Päivän päätteeksi vaikeatkin IT-maailman asiat tuntuvat helpoilta ja selkeiltä”, Elo kommentoi.
”Otaverkko palvelee meitä laadulla. Vastauksia ei tarvitse ikinä odotella, ja kaikki IT-ulkoistuksen palvelut toimivat hyvin. Heti ensimmäisestä päivästä alkaen toivoimme avuksemme luotettavaa kumppania, ja sen olemme todella saaneet.”
”Yhteistyömme jatkuu tulevaisuudessa samanlaisena – tai mahdollisesti vielä muutaman lisäpalvelun kera”, Elo tiivistää.