IT-ulkoistuspalvelut

IT-ulkoistus takaa, että laitteet ja yhteydet pelaavat turvallisesti ja saat apua sekunneissa yli 20 osaajan asiantuntemuksella. Voit ulkoistaa koko IT:si tai valitsemasi osan siitä, esimerkkeinä: IT-käyttötuki ja Microsoft 365, Pilvipalvelut ja palvelimet sekä tietoliikenneratkaisut.

Miksi IT:n ulkoistaminen Otaverkolle kannattaa?

Kun me Otaverkossa puhumme IT-ulkoistuksesta, tarkoitamme yhdessä kehittämistä sinun kanssasi. Ulkoistamalla koko IT:si tai valitsemasi osan siitä, kasvatat käytössäsi olevia asiantuntijaresurssejasi sekä vapautat aikaa, kustannuksia ja resursseja IT:n ulkopuolisiin asioihin, kuten asiakkaisiisi. Kanssamme toteutetun ulkoistuksen perimmäisenä tavoitteena on lisätä yhdessä kanssasi asiakkaillesi tuottamaasi lisäarvoa.

IT-ulkoistus kannattaa etenkin silloin, kun sinulla itselläsi ei ole tarvittavaa IT-osaamista, haluat keskittää omat IT-resurssisi liiketoiminnan kehittämiseen, haluat säästää aikaa ja rahaa sekä varmistaa kilpailukykysi.

Miksi Otaverkko?

Valittuasi kumppaniksesi Otaverkon, voit luottaa, että kaikki it-asiat muuttuvat helpoiksi ja vaivattomiksi.

Samalla varmistut siitä, että sinusta välitetään, tarpeitasi kuunnellaan ja ne takuulla ymmärretään. IT-jargonin sijaan, asiantuntijoidemme vuorovaikutus on yksinkertaista ja selkeää. Matkassamme pysyt ajan hermoilla moderneista IT-ratkaisuista.

Varmistamme asiakastyytyväisyytenne tyytyväisten työntekijöidemme avulla
Me uskomme siihen, että lopputulos on teille paras mahdollinen, kun henkilöstömme voi hyvin ja saa tehdä itselleen merkityksellistä työtä. Olemme tutkitusti yksi Suomen parhaista työpaikoista (Great Place To Work -listasijoittuja/-sertfiointi, 2020 - 2022).
Emme myy mitään, mitä et todella tarvitse
Saat meiltä kokonaisuuden, minkä tarvitsette, mutta emme myy mitään, mitä et todella tarvitse. Tästä olemme saaneet kiitosta asiakkailtamme ja tällä linjalla jatkamme.
Meille on ilo soittaa
Service Deskimme on kaikkien palveluidemme keskitetty kontaktipiste, joka vastaa puhelimeen keskimäärin 14 sekunnissa ja jonka kautta ratkottiin vuonna 2020 yhteensä 27 899 tikettiä. Jokaisesta tiketistä pyydetään palaute ja saamistamme palautteista 96,67 % oli positiivisia (2021).
Matkassamme pysyt ajan hermoilla moderneista IT-ratkaisuista.
Tuomme proaktiivisesti kehitysideoitamme julki. Avainasiakkaanamme saat yhdessä luodun IT:n roadmapin, jota toteutamme ja jota seuraamme yhdessä. Roadmapin avulla varmistamme sen, että IT tukee ja mahdollistaa liiketoimintanne kehittämisen niin nyt kuin tulevaisuudessakin.

Näin päästään alkuun

IT-ulkoistus alkaa aina teidän olemassa olevan IT-ympäristönne nykytilan arvioinnista sekä tulevaisuuden tavoitteiden analysoinnista. Tämän jälkeen teemme teille ratkaisuehdotuksen jatkosta. Mikäli etenemisehdotus on mieleinen, käärimme hihat ja otamme homman haltuun. Haltuunoton jälkeen pidämme säännöllisesti yhteyttä, jotta varmistumme, että palvelumme vastaavat tarvettanne parhaalla mahdollisella tavalla niin nyt kuin tulevaisuudessakin.

IT-ulkoistuspalvelut

IT-ulkoistus takaa, että laitteet ja yhteydet pelaavat turvallisesti ja saat apua sekunneissa yli 20 osaajan asiantuntemuksella. Voit ulkoistaa koko IT:si tai valitsemasi osan siitä, esimerkkeinä: IT-käyttötuki ja Microsoft 365, Pilvipalvelut ja palvelimet sekä tietoliikenneratkaisut.

Käyttötukipalvelu ja Microsoft 365

Jätä koneiden ja lisenssien kanssa tappelu meille, ja varmista tietotyöläistesi sujuva arki.

Tiesitkö, että yrityksessänne saattaa olla IT:n piilotukihenkilö? Työntekijät usein pelkäävät kasvavia IT-tukikuluja tai vaikeita prosesseja ja kysyvät mieluummin kollegalta kuin soittavat tukeen. Rajattomalla, kiinteähintaisella ja helppokäyttöisellä IT-tuella varmistat, että työntekijöilläsi on matala kynnys pyytää apua. Käyttötukipalvelua tarvitaan tietotyöläisen arjen sujuvuuden ja tietoturvan takaamiseksi. Käyttötukipalvelun avulla saat mielenrauhaa siitä, että työntekijöidesi työaika kuluu olennaiseen, eikä laitteiden ja ohjelmistojen kanssa tappeluun. Samalla autamme hauskemman arjen kanssa – meille on ilo soittaa.

Tutustu palveluun
Käyttötuki pääkuva

Pilvipalvelut ja palvelimet

Jätä pilvipalveluihin ja palvelimiin liittyvät toteutukset ja ylläpito meidän päänvaivaksemme.

Oletko ajatellut, että toisen pilvi on toisen konesali? Kun maailma ja liiketoimintanne tarpeet muuttuvat, saat meiltä tukea muutoksessa. Koskaan ei tiedä mihin maailma muuttuu, mutta matkassamme pysyt ajan tasalla. Otaverkon tarjoamilla pilvipalveluilla voit tarjota työntekijöillesi tai asiakkaillesi erilaisia palveluita, kuten tallennustilaa tai ohjelmistoja. Toimivan pilvi- ja palvelinympäristön takaavat toimintavarmat ja tietoturvalliset tietoliikenneyhteydet.

Saat meiltä yksityistä pilvipalvelua suoraan omista, espoolaisista konesaleistamme. Yksityisen pilven lisäksi saat meiltä julkipilven palveluita, esimerkiksi palveluita Microsoftin Azuresta sekä siihen liittyvää arkkitehtuurisuunnittelua. Löydät meiltä halutessasi myös omalle rautapalvelimellesi tai virtualisointialustallesi turvallisen kodin omista konesaleistamme. Voit luottaa siihen, että tarjoamme aina tarpeitasi vastaavan ratkaisun, ilman, että olet sidoksissa yhteen toimijaan.

Tutustu palveluun

Tietoliikenneratkaisut

Oikein mitoitetun tietoliikenneratkaisun avulla liiketoiminnallesi arvokas data liikkuu tietoturvallisesti oikeaan aikaan oikeaan paikkaan.

Tieto on kaiken liiketoiminnan kannalta avain asemassa. Tietoliikenneratkaisujen pääasiallinen tehtävä on varmistaa pilvipalveluiden sujuva käyttö ja taata täten arjen työn onnistuminen.

Nykyään kun lähes kaikki tieto luodaan, siirretään ja säilytetään sähköisenä. Etenkin etätyön ja digitalisaation aikakaudella toimivan tietoliikenteen merkitys korostuu. Tiedon kulku voi olla yllättävän mutkikas ja pitkä – joskus jopa toiselle mantereelle – mutta silti saumaton, eikä tavallisesti näy käyttäjälle mitenkään. Pahimmillaan kuitenkin yhteysongelmat, hitaus, tökkivät ja katkeilevat yhteydet aiheuttavat merkittäviä kustannuksia laskeneen tuottavuuden vuoksi. Sitäkin suurempi riski ovat tietoturvaltaan heikot ratkaisut, esimerkiksi julkisen, kaikille avoimen langattoman verkon käyttäminen, joiden vuoksi arvokas tieto voi päätyä vääriin käsiin.

Tutustu palveluun

Tietoturvapalvelut

Varmistu, että ympäristösi tietoturvauhkat havaitaan ajoissa

Vaikka saatkin kauttamme IT-ulkoistuspalvelut aina tietoturva edellä tuotettuna, on tilanteita, joissa tarvitset lisätietoturvaa. Tietoturvapalveluidemme avulla kasvatat ennen kaikkea näkyvyyttä ja tietoisuuttanne oman IT-ympäristönne tilasta.

Isossa kuvassa jokaisen yrityksen realistiset tietoturvauhkat liittyvät pääasiassa käyttäjävirheisiin sekä kriittisen datan suojaamiseen. Uhkien realisoitumisen taustalla on usein ulkopuolista tietojen kalastelua, puutteellista haavoittuvuuksien hallintaa tai vaikkapa identiteettien suojausta.

Näkyvyys esimerkiksi oman henkilökunnan tietoturvan ymmärryksestä, ympäristön haavoittuvuuksista tai tietoturvapoikkeamien havaitsemisesta on erityisen tärkeää, koska ilman riittävää näkyvyyttä tietomurrot ja uhat huomataan usein silloin kuin on jo liian myöhäistä.

Tutustu palveluun

Referenssit

Edistian Kilonkallion toimipiste
Asiakastarina: IT:n kokonaisulkoistus, Edistia

IT-ulkoistus vie Edistiaa oikeaan suuntaan

Vuorovaikutus Otaverkon kanssa on välitöntä. Otaverkko tuntee Edistian ja auttaa meitä kehittämään tietojärjestelmäympäristöämme juuri tarpeidemme mukaisesti. Yhteistyömme on hioutunut kuluneiden vuosien aikana erittäin toimivaksi paketiksi.
Kari Haukka
talouspäällikkö
Edistia
Vihreäsävyinen kuva, jossa laatikko, kasvi, vesilasi ja kaksi kynää
Asiakastarina: Microsoft 365 ja käyttötuki, Ylemmät Toimihenkilöt YTN

Otaverkko muokkasi M365-maailman vastaamaan YTN:n tarpeita

Otaverkko on löytänyt ratkaisuja erityispiirteisiimme ja luonut meille toimivia prosesseja. Nyt olemme puhtaasti hyvässä tilanteessa: niin tietoturva, käytettävyys kuin tukitoimenpiteet toimivat.
Tuomas Meriniemi
järjestökoordinaattori
Ylemmät Toimihenkilöt YTN
Kerrostalorakennus
Asiakastarina: Käyttötuki ja palvelinkapasiteetti, Espoon Asunnot Oy

IT-ulkoistuksen ansiosta Espoon Asuntojen oma IT-tiimi voi keskittyä liiketoiminnan kehittämiseen

Oma ICT-tiimimme on pystynyt keskittymään liiketoimintamme tarpeisiin ja arkkitehtuurin suunnitteluun, kun tuki ja ylläpito on voitu jättää suurelta osin Otaverkolle. Meillä on toimiva kumppanuus selkeillä vastuunjaoilla.
Merja Ritamo
Talousjohtaja
Espoon Asunnot Oy
Korkea rakennus, jonka yläosassa teksti Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Asiakastarina: OpenShift-ympäristö, Haaga-Helia

OpenShift-ympäristö kehittää Haaga-Helian ohjelmoinnin opiskelijoita kohti työelämää

Otaverkkolaiset ovat olleet aktiivisia, asiantuntevia ja aina tilanteen tasalla. Nyt jälkikäteen pohtiessakaan ei tule mieleen mitään, mitä olisimme tehneet toisin.
Teemu Havulinna
Lehtori
Haaga-Helia
Käsi, jossa on kynä, piirtää Omnian logoa ilmaan
Asiakastarina: Perustietotekniikasta strategiseen kehittämiseen, Omnia

Strateginen IT-kumppanuus toimii – ”Kaikki Otaverkossa henkii sitä, että he ajattelevat asiakkaan parasta”

Otaverkko ymmärtää bisnestämme ja ehdottaa aktiivisesti parannustoimenpiteitä. Koen, että tarpeemme tulevat kuulluiksi ja että voin luottaa Otaverkkoon, sillä he pitävät sopimuksista kiinni. Kaikki Otaverkossa henkii sitä, että he ajattelevat asiakkaan parasta.
Tuukka Soini
Kehittämisjohtaja
Omnia
Asiakastarina: Pilvipalveluratkaisu, Software Point

Räätälöity pilviympäristö tuo laboratorioiden toiminnanohjausjärjestelmät nykyaikaan

Otaverkko pystyi räätälöimään pilvipaketin juuri kehittämämme järjestelmän tarpeisiin sopivaksi. Otaverkon joustavuus oli tärkeässä roolissa pilottihankkeen onnistumisessa.
Peter Streng
Tietohallintojohtaja
Software Point